Blogger tarafından desteklenmektedir.

25 Haziran 2011 Cumartesi

İzolasyon Uygulaması

0
Tarih: 11:40 - kez okunmuş
Googleda Ara

Binaya Dıştan Drenaj 
Bina çevesinde temelin ~50-100 cm kadar dışında temel tabanının ~30-40 cm kadar derinde eğimli bir kanal açılır ve binanın çevresi dönülür. Drenaj kanallarının köşe yaptığı yerlerde (bina köşelerinde) ~15-20 cm’lik rögarlar açılır. Bu rögarlar kanalizasyona bağlanarak suyun binadan uzaklaşmasını sağlayabiliriz. Binaya içten drenaj, dış drenaj yapma imkanımız bulunmadığı durumlara binamıza içten drenaj yapabiliriz: Bodrum katının genellikle merkezinde, bodrum döşemesinden ~2mt derinlikte, 50×50 cm genişlikte (sarfiyayata göre değişir) bir kuyu yapılır. 


Kuyunun etrafı biriket ile örüldükten sonra içerisine sıva yapılır. Üzeri saç veya moloz taş duvar şeklinde kapatılabilir. Sac ile bir kapak yapmak daha uygun olacaktır. Çünkü, eğer kanalizasyon kotu, rögar kotumuzu tutmuyorsa bu alana bir pompa koyup suyu bu pompa sayesinde kanalizasyona iletmeliyiz. Tabi otomatik pompa konusunda sorunlar yaşayabiliriz, elektirik gittiği an pompa çalışmayacak ve tıkanma oluşabilecektir, ya küçük bir jenaratör veya rögar kapağını binanın dış yüzeyine koyup/bir baca yapıp elektirik kesintisi olduğunda vidanjör ile suyu tahliye edebilirsiniz.

Temelde Yalıtım 
Zemine inmesi muhtemel kar ve yağmur sularının binaya zarar vermesini önlemek amacıyla yaptığımız yalıtım uygulamasıdır.Ayrıca temelde yer altı sularına karşıda yalıtım önlemleri alınır. Kar ve yağmur sularının zemin 0 (sıfır) kotundan bodruma inmesini önlemek için tretuvar ve su basma yapabiliriz. Su basma binanın 0 (sıfır) kotunu ~50 cm yükselterek kar ve yağmur sularının binamız ve bodrum kata inip zarar vermesini engelleyebiliriz. Ayrıca dıştan yapılan sıva da bir yalıtım çeşitidir. Ayrıca bitümlü malzemer ile de suya karşı binaya dıştan yalıtım yapılıp suyun temele inmesi önlenebilir. Bodrum döşemesinde zemin suyuna karşı sırasıyla Blokaj/Gorbeton/Yalıtım Gereci/Betonarme döşeme kaplamaları yapılması yeterlidir.  

Banyo vb. Islak Zeminlerde Yalıtım
Banya vb. ıslak zeminlerde su yalıtımı çok iyi yapılmalıdır, zira bu alanlarda su kullanımı fazla olacaktır. Islak zeminlerde döşeme sırasıyla Betonarme döşeme/Eğim Betonu/Yalıtım malzemeleri/Kaplama harcı/Döşeme kaplaması yapılabilir. Suya akış yolu vermek için betonarme döşememizin ardından % ~3-5 cm’lik eğimli beton dökmeli, Mastik asfalt, Rübroit vb. yalıtım malzemeleriyle eğim betonunun üstü kaplanmalı, Yalıtım malzemesini korumak amacıyla ince bir harç yapılmalı ve son olarak döşeme kaplaması (fayans, mermer, çimento harçı karo) kullanarak ıslak zeminde yalıtım işlemini tamamlayabiliriz. 

Teras ve çatılarda yalıtım 
Teras ve çatıya kar ve yağmur etkisi direkt etki edeceğinden bu alanlardaki yalıtım işlemi daha önemlidir. Genellikle ısıya karşı yalıtım özelliği bulunanan yalıtım malzemeleri ile kaplandıkları için bu konuyu yazımızın diğer bölümlerinde (Isıya karşı yalıtım) inceleyeceğiz.

yazar
Irmak İzolasyon
Irmak İzolasyon mantolama, çatı sistemleri ve su izolasyonunda en son teknoloji ile üretilmiş, yüksek performanslı, çevreci ekolojik ürünler ile sağlıklı yaşam alanları yaratmaktadır. Kaliteli ve titiz işçiliğiyle, yüksek performans ürünlerin profesyonel uygulamasını en cazip fiyatlarla müşterilerine sunan Irmak İzolasyon için iletişim sayfamızı kullanabilir yada web sitemiz www.izolasyontr.com'u ziyaret edebilirsiniz.

Bu yazıya henüz kimse yorum yapmamış.Ama ilk yorumu neden sen yapmayasın ki ?

Yorum Gönder

Küfür ve Hakaret içeren yorumlar yazmayınız.Aksi halde yorumunuz silinecektir.Yorum yazarken Türkçemizi doğru kullanmaya özen gösteriniz.Eğer "Yorumlama Biçimi"nde "Google Account,LiveJournal,Wordpress,TypePad,AIM,OpenID" seçeneklerinin ne olduğunu bilmiyorsanız "Adı/Url" seçeneğini kullanınız.

 

<<< 2010-2011 | Irmak İzolasyon | Isı Yalıtımı | İzolasyon | Mantolama | Çatı Yapımı | Ses İzolasyonu | Çatı Tamiratı | Temel İzolasyonu | Teras İzolasyonu | Çatı Kaplama | Su Yalıtım | SU İZOLASYONUNDA EN SON TEKNOLOJİ İLE PROFESYONEL UYGULAMALAR >>>